Deklaracja dostępności
Urząd Miasta Piły zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony https://oswiata.bip.pila.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
Treści niedostępne
Treści wymienione poniżej są niedostępne z następujących powodów:
Stosownie do art. 3 ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, niedostępne są pliki:
- multimediów nadawanych na żywo;
- multimediów opublikowanych przed dniem 23 września 2020 r.;
- dokumentów tekstowych i tekstowo-graficznych, dokumentów utworzonych w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych, opublikowanych przed dniem 23 września 2018 r., chyba że ich zawartość jest niezbędna do realizacji bieżących zadań podmiotu publicznego;
- treści będących w posiadaniu podmiotu publicznego:
- które nie zostały przez niego lub na jego rzecz wytworzone albo przez niego nabyte, albo
- których dostosowanie do wymagań dostępności cyfrowej wymaga modyfikacji, do której ten podmiot publiczny nie jest uprawniony;
- treści prezentowanych w intranecie lub ekstranecie, opublikowanych przed dniem 23 września 2019 r. i niepoddawanych od tego czasu przebudowom i zmianom polegającym w szczególności na zmianie wyglądu lub struktury prezentowanych informacji albo zmianie sposobu publikowania informacji;
- treści niewykorzystywanych do realizacji bieżących zadań podmiotu publicznego oraz nieuaktualnianych lub niepoddawanych po dniu 23 września 2019 r. przebudowom i zmianom polegającym w szczególności na zmianie wyglądu lub struktury prezentowanych informacji albo na zmianie sposobu publikowania informacji.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-01
Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności
Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia 2020-12-21
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki
Informacje dodatkowe
W Urzędzie Miasta Piły można skorzystać z bezpłatnej pomocy tłumacza migowego lub tłumacza-przewodnika po uprzednim umówieniu się z 3-dniowym wyprzedzeniem pod numerem telefonu 67 210 42 37 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem pomoc_tlumacza@um.pila.pl .
W celu uzyskania pełnej informacji o uprawnieniach osób z dysfunkcją narządu wzroku i słuchu kliknij tutaj .
Pracownicy Urzędu Miasta Piły dokładają wszelkich starań, aby zapewnić wysoki poziom dostępności cyfrowej udostępnianych na stronie internetowej materiałów, jeśli jednak mają Państwo propozycje, które ułatwią korzystanie z serwisu internetowego osobom z niepełnosprawnościami, prosimy o kontakt za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem dostepnosc@um.pila.pl .
Informacje zwrotne i dane kontaktowe.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Justyna Dziuba, dostepnosc@um.pila.pl. 67 2104264
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Urząd Miasta Piły mieści się w budynku zlokalizowanym przy placu Staszica 10, 64-920 Piła. Jest to budynek 4 kondygnacyjny.
Komunikacja zewnętrzna – szerokość dojść , dojazdu do budynku nie budzi zastrzeżeń, Do budynku najłatwiej dotrzeć od strony ul. Piłsudskiego i Witaszka oraz Zygmunta Starego i 14 Lutego. W tych okolicach znajdują się przystanki autobusowe komunikacji miejskiej. Dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim nie powinno być problemów z dojazdem do Urzędu. Ulice o nawierzchni asfaltowej a chodniki wykonane z płyt chodnikowych lub polbruku. Przy przejściach dla pieszych obniżone krawężniki.
Przed budynkiem wyznaczone są miejsca parkingowe w tym 2 dla osób niepełnosprawnych przyjeżdżające pojazdem mechanicznym.
Do budynku prowadza dwa wejścia. Do wejście głównego prowadza 3 stopnie schodowe i spocznik. Po lewej stronie znajduje się podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową poruszające się na wózku. Wejście główne wyposażone są w drzwi automatyczne, rozsuwane na boki, wzbudzane na detektor ruchu.
Do wejścia bocznego prowadzą 3 stopnie schodowe ze spocznikiem a wewnątrz 6 stopni.
Za drzwiami głównymi znajduje się strefa wejściowa (wiatrołap) o powierzchni 6 m2 a następnie drugie drzwi, również automatyczne rozsuwane na boki wzbudzane na detektor ruchu.
Na wprost wejścia usytuowany jest punk informacyjny obsługiwany przez pracownika Urzędu, który udziela informacji w sprawie możliwości załatwienia konkretnej sprawy i kieruje interesanta do merytorycznego wydziału. Informacji udziela również dyżurny Straży Miejskiej, który dyżuruje w pomieszczeniu po lewej stronie od wejścia.
Po lewej stronie znajdują się również pomieszczenia biurowe do których wchodzi się po 4 stopniach schodowych i spocznikiem.
Także po lewej stronie znajduje się podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową poruszającą się na wózku. Osoba poruszająca się na wózka ma swobodny dostęp do windy, która znajduje się na wprost wejścia do budynku oraz do Sali Obsługi Interesanta, która znajduje się po prawej stronie od wejścia.
Winda z drzwiami automatycznymi wyposażona w przyciski w języku Braill’a oraz komunikaty głosowe.
Na piętra prowadzi klatka schodowa ze spocznikami na półpiętrach, po obu stronach zamontowane poręcze. Poszczególne kondygnacje podzielone są na hol, skrzydło lewe, skrzydło prawe. Szerokość korytarzy na piętrach wynosi ok 2,3 m. Dostęp do III piętra możliwy jest bocznymi klatkami schodowymi lub co wskazane dla wszystkich interesantów windą, zwłaszcza dla osób niepełnosprawnych. Kolorystyka ciągów komunikacyjnych z zachowaniem zasady kontrastu dla osób z upośledzeniem wzroku, (posadzki znacznie ciemniejsze niż powierzchnia ścian). Dostęp do wszystkich pomieszczeń jest zapewniony osobom poruszającym się na wózku.
Na każdej kondygnacji znajdują się po dwie toalety damskie i dwie męskie. Toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych znajdują się na parterze w SOI oraz w lewym skrzydle budynku. Ponadto na parterze budynku znajduje się przewijak oraz kącik zabaw dla dzieci.
Oświetlenie jest równomierne w obrębie całego obiektu.
Obecnie w budynku jest tablica informacyjna z rozkładem wydziałów, numerami pomieszczeń biurowych. Aktualne komunikaty i bieżące informacje są również wyświetlane na monitorze telewizyjnym. Ponadto informacji udziela pracownik w punkcie informacyjnym oraz dyżurny Straży Miejskiej.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brajll’a poza windą osobową, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma systemów naprowadzających dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Do budynku i wszystkich pomieszczeń biurowych można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247
Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848