Deklaracja dostępności
Wstęp deklaracji
Publiczne Przedszkole Nr 7 im. Pszczółki Mai w Pile zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony BIP zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony BIP Publicznego Przedszkola Nr 7 im. Pszczółki Mai w Pile
Daty publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony BIP: 2020-12-07 08:29:04
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-01-22 07:15:16
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona BIP jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
Treści wymienione poniżej są niedostępne z następujących powodów:
Stosownie do art. 3 ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, niedostępne są pliki:
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-12-12
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszelkie problemy związane z dostępnością niniejszej strony BIP należy zgłaszać Pani Lidii Wójciak, za pomocą następujących kanałów komunikacyjnych:
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej oraz ich elementów niedostępnych cyfrowo. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji, itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Publiczne Przedszkole Nr 7 im. Pszczółki Mai w Pile znajduje się na ulicy Witosa 22A. Ulica jest o nawierzchni brukowanej, ma wyodrębniony chodnik. Chodniki na terenie przedszkola wykonane są z polbruku. Droga wewnętrzna nawierzchnię brukowaną. W ogrodzeniu przedszkola znajdują się dwie furtki o szerokości 110 cm oraz brama wjazdowa o szerokości ok 4 metrów. Jest to budynek parterowy.
Przed budynkiem są wyznaczone miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku prowadzi 5 wejść. Do przedszkola można wejść głównymi drzwiami używając dzwonka (umieszczonego na ścianie na wysokości 130 cm). Drzwi otwierają się na zewnątrz. Za drzwiami głównymi znajduje się strefa wejściowa (wiatrołap) o powierzchni 4 m2, następnie są drugie drzwi otwierane harmonijkowo.
Ze względu na bezpieczeństwo dzieci, na drzwiach od wiatrołapu od wewnątrz zamontowano zamknięcie drzwi na wysokości ok. 160 cm pozwalającej na otworzenie drzwi tylko przez osoby dorosłe.
Wejście główne do przedszkola jest dostosowane dla osób niepełnosprawnych umieszczone na poziomie placu, na który dostać się można pokonując 2 stopnie o wysokości 12 cm.
Poza wejściem głównym są cztery wejścia boczne do przedszkola. Dwa wejścia (tzw. służbowe) do których się dostajemy po pokonaniu 2 stopni schodowych, drzwi mają szerokość 80 cm.
Trzecie wejście boczne jest bez schodów i prowadzi do nich wolny podjazd o niskim progu nachylenia czwarte drzwi boczne bez schodów ale ok. 4 m od wejścia do przedszkola znajdują się 2 stopnie schodowe, które należy pokonać zanim wejdzie się do budynku. Oba wejścia są do dyspozycji dzieci i pracowników w czasie realizacji podstawy programowej.
Na parterze budynku znajduje się holl oraz prawe i lewe skrzydło. Po prawej i lewej stronie znajdują się sale dla dzieci, pomieszczenia biurowe, pomieszczenia kuchenne oraz pomieszczenia socjalne. Na wprost wejścia głównego znajduje się kącik patronki przedszkola oraz tablica ogłoszeń dla rodziców. Łazienka dla personelu nie jest dostosowana dla osób niepełnosprawnych, łazienki dla dzieci znajdujące się nie są dostosowane do osób niepełnosprawnych.Po prawej stronie również znajduje się tzw. sala zabaw ruchowych.
Kolorystyka ciągów komunikacyjnych z zachowaniem zasady kontrastu dla osób z upośledzeniem wzroku (posadzki różnią się od powierzchni ścian). Oświetlenie jest równomierne w obrębie całego obiektu.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brajll’ a, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma systemów naprowadzających dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Do budynku i wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Można też wjechać wózkiem inwalidzkim, co zapewniają szeroki drzwi.
Informacje dodatkowe
Strona internetowa bip wyposażona jest w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące nie korzystające z technologii asystujących: